Late

2009-03-29 23:22:57


Nu ska jag egentligen sova, men min stackars blogg har inte fått alls mycket uppmärksamhet idag så jag kände mig tvungen att skriva lite.
Vill påminna er om att inte glömma skriva en kommentar till inlägget under så ni kan bli veckans blogg :D
Puss gonatt

Veckans blogg

2009-03-29 17:26:04


Redan dags igen då :D Vill du bli veckans blogg? Kommentera då detta inlägget så röstar jag fram en vinnare! Den får som vanligt en länkning till sin blogg längst upp i menyn, där ni ser att Emmas är nu. Lycka till!

Winterfood

2009-03-29 00:52:06

Ytterligare en bild från dagens (gårdagens) promenad. Vad har ni för er? Ni sover väl inte? ;D Jag vill inte sova. Inte än. Vill hitta på något kul, men det är lite svårt..
Jaja. Puss gonatt om vi inte ses igen=)

VINNAREN :D

2009-03-28 18:59:21
Vinner av blogg designen blir...

tamtamtamtam:

EMMA!

Grattis ^^ Hoppas vi kan komma igång direkt med kodning osv.. Du får skicka til mailadress till mig så fixar vi :D<3

Ni andra som var med och tävlade eller inte hann; LOVAR att det kommer mer utlottningar! Håll öron och ögon öppna, bara :)

Cold

2009-03-28 16:18:25

Sitter här och redigerar lite bilder. Är så grymt sugen på att vixa en ny design. jag vill ha något lite vårigare eller något. Får se om det blir så. Känns som om jag haft den här så kort tid, det blir inge intressant om man byter för ofta.
I alla fall. Tror jag ska kolla på lite gamla Andra Avenyn program nu. Aldrig fel. Puss o Kram

15:55:23

2009-03-28 15:55:23

Vi var ju inte ensamma om att tro att våren var på väg..

The look

2009-03-28 14:21:56

Såhär kul har jag när jag fotar dagens outfit. Blev en himla dålig kvalité, men ni fattar grejen?

Klänning från Gina Tricot
Jeansleggings från MQ
Skinnjacka från H&M eller Cubus (vilket minne man har... använder den inte ute, men shit vad jag längtar!!)
Midjeskärp från Vero Moda
Axelbandsväska från MQ
Vitt linne (finns att köpa överallt)

Yesyes. Ha en härlig dag! Nu ska jag äta något. Puss

Designutlottning 2

2009-03-27 20:01:41

(klicka på bilden för att se hur hela designen ser ut)

Då var det äntligen dags för min andra designutlottning! Ni har fått vänta ett tag eftersom det vart lite krångel med Jinets

Om du vill vara med och tävla om den här designen är det enda du behöver göra att kommentera i det här inlägget. Glöm inte att länka till din blogg! Och kom ihåg - skriv i DET HÄR inlägget, inget annat.
Lycka till allihopa som vill vara med!
design, har lite svårt att få tag på henne osv. Väntar på mail och sådant =) Men vi kör igång ändå! Som ni ser är den ganska färglös, men clean och stilren liksom. Om du vinner kommer jag göra om den med de bilder och namn du vill ha sen hjälps vi åt att sätta in den om du vill.


GRATTIS EMMA som vann designen!

Fredag

2009-03-27 17:50:42

Hej så sötingar! Har just fotat lite (resultat ^) och nu sitter jag här och redigerar och lite andra små saker. Hur har eran dag varit? Jag har haft en ganska bra dag, förutom att det typ rasat snö från skyn hela dagen vilket är desto mindre bra. Som tur var slapp vi gå till och från skolan så lite tur hade vi. Vad ska ni hitta på ikväll? Jag ska nog jobba lite på omslaget till en tidning vi gör i skolan som vi ska skicka in till NWT för man kan vinna pengar till klassen typ. Kom på igårkväll vid 10-tiden att satan också! Jag har ett tidningomslag att göra också. Som tur var räcker det i fall jag gör det över helgen. Jag har noll inspiration men det får väl funka ändå. Sen ska vi äta hamburgare och se på Så Ska Det Låta, vilket är ett måste för Pappa på fredagskvällar. Det har bara blivit ren tradition att sitta med och kolla, liksom. Aja. Nu ska jag läsa lite olästa inlägg på Bloglovin. Såg förresten att jag har 9 prenumeranter nu! NIO! TACK underbara folk som vill följa min blogg, det betyder så himla mycket, ska ni veta!
PUSS

Plugg

2009-03-26 19:34:19

Nu ska jag dyka ner i matteböckerna... för hoppningsvis utan att drunkna. Har lite Oboy vid min sida, så det ska nog gå. Fattar inte skolans upplägg, räcker det inte med att ha skola de 7 timmar då man är där? Måste man var enda kväll sitta med näsan i en bok och plugga? Okej prov för att se vilken nivå man ligger på osv. Men matteläxor och sådant är bara så onödigt! I alla fall om man frågar mig.. Aja. Nu ska jag börja plugga. Hejdå!

Torsdag

2009-03-26 18:14:58


Torsdag idag =)
Det är helt underbart - vi kan cykla till skolan nu! Fast jag vet inte om det kommer gå imorgon, det ska tydligen börja snöa, men ändå. Det är så himla drygt att gå en timme fram och tillbaka per dag! Medans det tar 20 mintuer fram och tillbaka på cykel. (Okej, kan hända att vi går väldigt segt, men det blir automatiskt att bena inte vill röra sig genom den kalla, råa luften). Känns så konstigt att det är fredag imorgon. Det var ju måndag nyss? Men skönt, ska det bli i alla fall!
Vet ni vad otroligt duktig jag har blivit? Jag gör 30 situps per dag! Jag borde få någon sorts belöning. Men jag behöver i alla fall komma igång lite. Ut och gå långpromenad 2 gånger i veckan + 30 situps per dag är väl inte så illa? Inte om man är jag i alla fall.
Förresten, någon som vet i fall det är något kul på TV ikväll? Känner mig tittar-sugen. Har vart det hela veckan.
Nu ska jag försöka hitta på något i alla fall. Ha det gött sötisar! Puss

Ny design?

2009-03-23 22:18:44
Blev så sjukt sugen på en ny design... igen. Tycker att Nevnarien är så sjukt duktig på det. Jag menar - kolla bara in hennes blogg :O Något i den stilen vore inte fel... Får se när det blir tid över. På tal om design, snart kommer en nya designutlottning! Så håll ögonen öppna.
Har inte hunnit skriva något idag, inte fotat heller. Var med Emelie tidigare på eftermiddagen sen var det direkt till Droppen och nu sitter jag här. Har iof suttit här ett tag, men inte riktigt kommit till skott. Nu ska jag nog sova. Min näsa har börjat rinna lite, hoppas det inte är en förkylning på g. Mår lite illa och har ont i huvudet också. Fasiken.
Gonatt sötungar :D

BTW: Grattis till EMMA som blev veckans blogg v.13!

Mobil

2009-03-22 20:39:27

Vet inte varför men den här mobilen använder jag just nu. Visst har jag pimpat den snyggt? 8D Sämsta mobilen, men ändå så... go. Jag vet inte hur man ska förklara men jag behöver inget mer än att kunna ringa på den. Hehe


(haha JA jag är Hanna Montana nörd ;D)

Våfflor

2009-03-22 20:34:37




Såhär gott har jag ätit ikväll. Det blev ju inga våfflor på våffeldagen så det fick bli nu istället. Mums!

Veckans blogg

2009-03-22 10:16:41

Nu var det dags för veckans blogg igen ^^ Kommentera bara det här inlägget så är du med och tävlar! Länken kommer så längst upp i menyn, som ni ser att Aanniematilda gör just nu. Jag drar vinnaren senare ikväll. Lycka till :D

Mer av mitt rum

2009-03-21 19:57:51

Köpte dom här idag på Mio för bara 10kr styck. Billigt!


Två nya krukor och två nya växter i dom.


Har två såna hära gamla ljuslyktor. Mormor rotade fram dom i någon låda. Ganska fina faktiskt =)


Hela fönstret med sängen framför. Lite dålig bild, men man ser ju helheten i alla fall! :D


PUSS

Spagetti

2009-03-21 19:43:00

Jag har just satt i mig en god portion med spagetti och köttfärssås. Senaste timmen har jag roat mig med att vänta på att vattnet skulle koka upp, dansat omkring i köket, gjort ett x antal försök att få spagettin att fastna i taket, kollat på Simpsons och varit allmänt proppmätt.


Har aldrig kokat spagetti förut, men bra blev det i alla fall. Gott!


Ja, vad ska man kolla på ikväll då? Någon som vet något kul som går på TV? =)
Puss

Kvällens outfit

2009-03-20 22:29:38
Kom 'just' hem från Rocky Horror Show den var..... väldigt konstig. Haha. I alla fall. Såhär såg jag ut ikväll:


Plattade håret, dagen till ära (hade inte bytt om där)

Skjorta från farfar
Jeansleggings från MQ
Skärp från Vero Moda
Sjal från Accent
Halsband från H&M och Lindex




Rosalackade naglar
Armband från Ur&Penn och Lindex



Ganska simpel men ändå. Nu ska jag... göra något. Puss!

Godnatt!

2009-03-19 20:19:22
Nu ska jag kypa ner i sängen tillsammans med nya FRIDA. mys ^^
Förlåt för tråkiga inlägg men på något sätt får jag aldrig tid över till att fota mer hemma hos mamma. Nästa vecka kommer det mer, jag lovar. Och så fort jag och Jinet är klara med hennes design så ska jag göra en ny utlottning! Håll ögonen öppna. Puss

Black and White

2009-03-19 17:22:07


Jag och Emilia åkte till stan lite innan skolan slutade för vi skulle intervjua folk om tobak (om de röker osv)... Gick väl sådär. Hehehe. Sen gick vi upp på mammas jobb och drack varm choklad och åt smörgås, sen åkte Emilia till banken och jag gick hem medan jag fotade lite.
Vad har ni gjort idag?


BTW: GLÖM INTE ATT RÖSTA PÅ MIG! NI ÄR BÄST ISÅFALL =)

PS

2009-03-18 19:58:26
Glöm inte att rösta på mig!

PUSS

Onsdag

2009-03-18 19:41:55


Hej på er! Har vart lite off det senaste dygnet, eftersom jag vart mycket med kompisar osv. Blir så lite tid kvar åt datorn. Åh, det har vart helt underbart väder idag! Man har kunnat gått utan jacka ute och solen har stått högt på himlen. Härligt att våren äntligen är här! :D Snart blir det fram med skinnjackan får man hoppas.

Väntar på att Jinet ska kontakta mig för att få koderna till bloggdesignen, sen kommer det en ny utlottning! Har redan gjort headern. Det är så sjukt kul ju ^^
I alla fall. Nu tror jag att jag ska ta mig en liten dusch snart (efter att jag läst alla uppdaterade bloggar). Ha en mysig kväll så hörs vi gullungar! <3

Andra Avenyn

2009-03-17 20:39:07
Andra avenyn är faktiskt höjdpunkten på veckan, håll med mig? Man blir alltid så glad när tanken på att Andra Avenyn går på TV idag. Man kan krypa ner i sängen, iordning gjord för att sova, sen kollar man på AA och det är då man mår som bäst. Tänk att sådana små under kan förgylla vardagen.



Tittar ni på andra avenyn? Tror att det kommer bli ett himla bra program idag!

Rösta på mig!

2009-03-17 20:00:50
Är med i den här tävlingen. Du får verkligen jättegärna rösta på mig, det skulle hjälpa min alot! Puss på alla söta! :D

Vinnaren av designutlottningen!

2009-03-16 20:14:49
Grattis JINET!!! Du vann designtävlingen.
Kolla in på hennes blogg, hur bra passar inte hon till denna design?! Pinklife heter hon ju också. Perfect!
Ni andra, som inte vann, vill bara säga att det kommer komma många fler utlottningar, så håll ögonen öppna! =)

Jag kan inget annat än bara le...

2009-03-15 19:43:28
Åh, vilken underbar dag! 5 prenumeranter (ikonen i menyn är inte riktigt med, men klickar ni på den så ser ni) numera, på bloglovin och kommentarerna bara väller in (hehe, i alla fall för att vara min lilla blogg). Ni är så söta! Allihopa <3 Man blir helt varm i hjärtat.

Nu ser ni att jag har fått in veckans blogg längst upp i menyn, ni får inte glömma att checka ;)
http://aanniematilda.blogg.se/
Grattis!


Förlåt för ett lite halvdant inlägg, men sådana får man leva med!
PUSS<33

Veckans blogg!

2009-03-15 18:33:01

Nu har alla chansen att bli länkade i en hel vecka hos mig! Allt du behöver göra är att kommentera det här inlägget så kommer kanske länka till just dig! Länken kommer stå överst i menyn i en hel vecka. Jag lägger ut länken senast imorgon. Så börja kommentera!
(glöm inte att länka till din blogg)

Lycka till!


Grattis till Aanniematilda som blev veckans blogg vecka 12!

Besöksrekord idag

2009-03-15 18:04:50

Min besöksstatistik går alltid så himla upp och ner. Det är nog för att jag ibland är sjukt dålig på att uppdatera och ibland blir det jättemycket inlägg på samma dag. Men nu har jag slått rekord igen! Lite, kan tyckas. Men det är mycket för att vara min lilla blogg ^^ Vem vet, det kanske blir ännu mer till dagens slut? Hehe. TACK i alla fall, alla som tar sig tid at kika in en liten snabbis. Guld värt!

Frost

2009-03-15 17:06:14




Underbart väder idag! Nu är det bara snön som ska bort... Sen är det vår!!!
Längtar så otroligt mycket till man kan börja använda typskor och skinnjacka. Gud, vad härligt det låter!

Vinterpromenad

2009-03-15 15:29:58


Tog en liten fotorunda. Ni får se lite mer av resultaten sen =)

Tävling hos Aannie

2009-03-15 13:16:36

(klicka på bilden)

Är med och tävlar hos henne! :D

Designutlottning 1

2009-03-15 11:58:19
Nu vet jag äntligen hur man gör! Tusen tack Olivia!
I alla fall. Här kommer min första designutlottning:


(klicka)

Om du är intresserad av den här bloggdesignen kommentera i det här inlägget (alltså inte på design-sidan). Skriv ditt namn OCH glöm inte att länka till din blogg så jag kan svara. Jag berättar om några dagar vem som vinner designen och då får du, om du vann, skicka 4 bilder till mig som du vill jag ska sätta i headern. Jag hjälper dig med kodningen.

Lycka till :D

Grattis Jinet som vann! :D

Icons

2009-03-14 23:51:09



Det här har jag roat mig av såhär på kvällskvisten. Vad har ni för er?

Förresten vilken ikon är eran favorit?

Color

2009-03-14 19:55:07

Det är blått överallt här hemma. Jobbade lite med karamellfärg, det är himla svårt att få en bra bild på det! Blir oskarpt hur man än gör... I alla fall om man heter som jag.
Snart börjar ju melodifestivalen! Måste självklart kolla. Har gjort supermumsiga chokladtryfflar (fast jag åt upp ganska mycket av smeten, kunde inte hålla mig) som jag ska bjuda pappa på. Ha en mysig kväll! Puss sötnosar

Lördag

2009-03-14 10:55:40


Äntligen lördag! Just vad vi väntat på hela veckan, inte sant?
Hur som helst. Dagens planer ser ut som följande:

Ska snart ta en härlig dusch så jag kommer igång lite
Jag och pappa ska åka till affären och handla lite lördagsgrejer
Det ska fotas! Mycket, får man hoppas. Det är rätt trist väder ute.
Jag ska baka tryfflar, mums!
Vi ska självklart kolla på melodifestivalen.
Jag ska förhoppningvis orka städa mitt rum

Japp, det är bara att köra igång! Eller... nästan. Ska bara sitta här liiite till ;)
Ha en kul dag alla!

Ge mig!

2009-03-13 23:52:21

(bild från ginatricot.com)

AAAH jag blir galen vad den här tröjan är snygg! Villhavillhavillha. Någon frivillig? Bara 129:- på Gina Tricot. Leter efter den som sjutton varje gång jag är där, men hittar den aldrig. Taskigt. Snygg är den i alla fall.

22:45:09

2009-03-13 22:45:09

Oj, vad duktig jag har varit på att uppdatera idag!
Kollade på Grillad förut, vilken grym besvikelse det var! Skitdåligt ju.. Aja.
Nu ska jag försöka hitta på något kul. Hejdå!

Hands

2009-03-13 20:15:11

Gillar stämningen i den här bilden.

Vet inte riktigt vad jag ska skriva om, känner att jag har lite idébrist idag. Hehe. I alla fall. Ha en mysig kväll!

Little

2009-03-13 19:38:57

(vet i sjutton vem som tagit bilden)

Denna bjuder jag på! Vad kan jag ha vart, 4?

Rúzsa Magdi - Unsubstantial Blues

2009-03-13 17:51:37

Underbar låt. Var med i ESC 2007, fastnade för den direkt och gillar den mer och mer för varje gång jag hör den

Icecold heart

2009-03-13 17:43:46

Tog lite foton nyss, men kameran var nära på att dö, så jag orkade inte ta mer. Mitt tålamod räcker inte riktigt idag, känner jag. Har knappt fått i mig något; riskaka, macka, kexchoklad och några riskorn. Men det blir pizza ikväll =) Jag fryser fingrarna av mig här hemma, fast termometern visar att det är ganska varmt. Usch, hatar sånt. Imorrn får vi gäster och jag orkar verkligen inte.. I alla fall inte nu. Aja. Får se om jag överlever.

Ny header

2009-03-13 15:58:27
Vad tycks om den nya headern? Vet inte om jag är riktigt klar med den eller om den duger som den är.. Får fundera lite på det. Annars är det ju bara att göra nytt, right? ;)

Gäääsp..

2009-03-13 06:18:11
Det var en liten ynklig röst som väckte mig idag... den tillhörde min magsjuka pappa. Så det var lika bra att gå upp direkt, ska göra frukost själv och sådant, och då blir det tidigt. Kan knappt skriva på tangentbordet, allt blir fel hela tiden. Hehe. Nu ska jag börja med frukosten. Puss hejdå, ha en bra dag!

Leaving

2009-03-12 21:16:49

Emelies ögonfransar är helt.... underbara

Var med Emelite idag också, vi spelade in jättekul filmer fast de får ni inte se muhaha =)
Ser att klockan plötsligt hade blivit några timmar mer.. Jag har lovat mig själv att lägga mig tidigt, så det är bäst att jag drar mig.. Tråkigt, men så får det bli. Vill inte vara trött och grinig en fredag ;) Har inga läxor eller någonting till imorgon, så det har vart soft. Hade bara en läxa den här veckan, lyx! Aja, sov gott alla som ska sova! Puss på er sötisar

Polaroid

2009-03-12 21:02:57
Har haft så sjukt dålig uppdatering på sistonde, och jag ber om ursäkt för det. Har haft idétorka när det kommer till fotografering och om jag inte vet vad jag ska fota tar jag inte fram kamera helt enkelt.


Visst är det väl sjukt snyggt med polariod? Det tycker jag i alla fall! PUSSAR

Friluftsdag!

2009-03-11 08:03:29
Hello! Orkade inte uppdatera igår, hade inget kul att skriva om. Det har jag iof inte nu heller, mer än att jag ska på friluftsdag. Vi ska GÅ i 5 timmar. Från början var det menat att vi skulle pimpla (otippat, jag vet, jag har aldrig rört ett pimpelspö) men det blev för lite folk, så vi valde att gå istället. Det blir en sån där grymt tråkig promenad då man måste gå efter ledaren hela tiden - suck. Men vi ska väl överleva... fast jag vet inte hur, för att gå är det värsta jag vet (då snackar vi långpromenader). Jag har ju som nyårslöfte att gå ut och gå 2 gånger i veckan... hehe. Jag är så himla smart.
Jaja, slut på allt babbel, nu ska jag snart sticka till Emilia. Puss!

Hejdå

2009-03-08 19:52:23
Säger hejdå för idag. Ska inte sova än, men efter Mia och Klara och Wipeout (så jäkla sämst att de ska vara samma sändningstid - vad tänker de med?). Har en god Macchiato brevid mig som väntar på att jag ska dricka upp den. MUMS!
Blir ingen bild för jag är så tråkigt. Men vi hörs imorgon! Puss sötnosar

The Ark - The Lamb

2009-03-08 11:21:57

Det börjar likna någon slag youtube-hysteri här, men det är väl bara bra?
Såhär bra borde ALL musik låta. Det här är alltså samma ark (eller ja, nästan i alla fall. lite utbytta och inbytta musiker nuförtiden, men i princip) som vi såg paljettklädda vinna melodifestivalen för 2 år sedan. Helt underbart.

David Cassidy - Could it be forever

2009-03-08 10:14:28

Helt underbar låt, ju! Det är den som är med på Telia-reklamen när de sitter och sjunger i bilen, hehe.

Söndag

2009-03-08 10:12:38
Jahapp, redan söndag? Veckan har ju gått otroligt snabbt ju! I alla fall. Idag vaknade jag tidigt, eftersom jag gick och la mig vid elvatiden igår, hehe, hade så tråkigt så det var lika bra att sova ut, liksom. Snart blir det Amerikanska pankakor till frukost här! Mums... Eller jag vet inte om det är gått för jag har aldrig smakat, men det är det säkert.


Har flyttat sängen så den står på kortkanten av rummet, närmast fönstret. Man ser lite dåligt på bilden, men det är läget ialf.

Hoppas ni får en bra dag! Puss

Kvällens outfit

2009-03-07 21:06:57

Oversized tröja, mammas, jeansleggings från MQ, midjeskärp från Vero Moda, kul-halsband från H&M, armband och pärlhalsband från Ur & Penn, rött nagellack från Depend.

Såhär ser jag ut ikväll. kom hem för någon halvtimme sedan, det blev inte så sent. Filmen Dogville går ikväll på 2:an, men jag vet inte om det är något att se. Den handlar om 1930-talet, vilket inte riktigt låter bra i mina öron. Men jaja, får väl ge den en chans (kanske).
Puss

Nybadad

2009-03-07 14:43:03


Sitter här framför min lilla dator och lyssnar på We Are The Ark skivan. Har "just" badat (det var ca 40 minuter sen jag gick upp ur badet, men var inte klar med all insmörjning och nagellacksgrejsingar och allt - ni vet).  Ska snart på allvar börja fundera på vad sjutton jag ska ha på mig kväll, men jag hittar väl på något bra. Även fast garderoben är full av helt okej kläder finns det aldrig något man vill ha på sig. Max 1 plagg man skulle kunna tänka sig. Framförallt så har jag 0 finkläder. Får alltid sno av mamma (ja, jag vet, det är sorligt att jag kan ha mammas kläder...). Hur som helst. Har spanat in en klänning av något slag som går i rött och.... blått eller något, rutig. Får se. Nu ska jag snart lacka naglarna. Puss hejdå!

Godmorgon!

2009-03-07 12:13:48


Har nyss ätit den här goda frukosten. Är på väldigt bra humör idag! Och inte sämre blir det när man får höra The Ark på radion när man gör frukosten. Härligt!
Vad ska ni hitta på idag? Jag hade tänkt att hinna med lite utomhusfotografering, men jag vet inte om det hinns med eftersom jag ska på lite födelsedagsfest eller vad sjutton man ska kalla det klockan 17.00 och då måste jag ta bussen halv fem. Också ska jag hinna göra mig iordning också. Kul ska det bli!
Puss och hejdå

The End

2009-03-06 23:30:59




Nu är det dags att säga gonatt, tycker jag. Eller nej, det tycker jag inte. Men jag ska sova i brist på annat. Om det är absolut omöjligt kan jag ju alltid jobba lite på recensionen vi ska lämna in till svenskan om 4 veckor. Puss, och sov gott!

Near

2009-03-06 23:09:34




Har inget att göra, men är pigg. Sånt är väldigt störande...
Imorrn har jag en hel del fotoplaner, sen blir det till Emilia och kolla på lite film och mys eftersom hon fyllt år.
Nu ska jag försöka hitta på något att göra. Hejdå!

Save me

2009-03-06 22:26:34




Jag tycker nog bäst om den färgade, det blev så bra färger i den.

Vilken tycker ni, färgad eller svartvit?

Black & White

2009-03-06 21:24:46

En mycket brusig och dålig bild, som jag försökte rädda i Photoshop.. Gick sådär, hehe.
I alla fall. Vad har ni för er? Jag letar efter lite roliga bilder att redigera och lägga ut här, men jag hittar inga bra. Får ta fram kameran och fota lite studiofoton, tror jag.
Vi hörs senare! Puss

Sleepwalking Fail

2009-03-06 19:21:41


Haha, det har var kul, vill jag lova!

*rubrik*

2009-03-05 20:21:03
Jag är verkligen sämst när det kommer till rubriker, men det kan ni blunda för.
Hade faktiskt tänkt att göra mig iordning för sängen och krypa ner och läsa lite ur nya FRIDA, kanske kolla lite på TV och bara chilla lite. Är på jäkligt surt humör, så det lär behövas... Så, ja. Gonatt på er!


(webcam bilder, det gillar vi!)

Torsdag

2009-03-05 17:45:12
Tjena snyggingar!
Torsdag idag, sämsta skoldagen i veckan, men jag håller humöret på topp! Snart serveras det potatisbullar här hemma, det luktar gott i hela huset.
Fick bilden idag. Alltså DEN bilden :D På mig och Ola, alltså. Jag ser helt mongolid ut, men tur att det finns photoshop!

Bilden blev lite suddig och så, orkade inte med någon dunderredigering. Ola blev ju i alla fall snygg.

Ikväll blir det bara lite mys, kan jag tänka. Inga läxor och FRIDA har kommit. Dock måste jag duscha... suck. Eller så gör jag det i morgon bitti, får se.
Ialf, ha en njutfull kväll, så kanske vi hörs senare, om inte annat imorgon. Puss!

Shopping

2009-03-04 17:41:46
Okej, here we go. Skriver endast ner affären, men inte priset eftersom jag inte minns priset på allt. Glömde fota en plånbok jag köpte, men wathever. Orka, liksom. Sen köpte jag strumpor, men jag tänkte att ni kanske inte var jätteintresserade ;)


Jeansleggings från MQ



Midjeskärp från Vero Moda, skitdålig bild, har en oversized skjorta på mig så man ser inte riktigt


Grå mössa från Accent


Maskara från Åhlens


Randig tröja från H&M - love it!


Två pins jag köpte på Malmö Opera


Kofta från H&M


3 par trosor från Gina Tricot


Jesus Christ Superstar-tröja från Malmö Opera


Liten axelremsväska från MQ


Sjal från Accent


Skor från Din Sko


Nagellackborttagningsmedel (überintressant)


De två turkosa kuddarna från Indiska



Ja, det var väl det (får man hoppas). Puh. Nu tror jag det är dags för mat här hemma, puss!

Godnatt!

2009-03-03 20:48:08
Förlåt, men jag hann inte lägga ut bilder från det jag shoppat i Malmö. Jag har fixat med mitt rum hela kvällen och jag hann inte innan för jag somnade till The Hills. Hehe, som alltid. Är alltid så sjukt trött när jag kommer hem från skolan, känns som om att jag inte hinner göra någonting, skittrist.
Ialf, nu ska jag lägga mig i sängen och somna in till Andra Avenyn, eller ja, man får väl hoppas att jag håller mig vaken så länge jag kan så jag hinner se hela programet. Jag vågar inte lova att jag lägger ut bilderna imorn, men jag lovar att försöka.
Puss och gonatt!

Jag har sett Jesus!

2009-03-03 17:03:34

"Jag har sett Jesus!"-knapp som jag köpte i pausen på föreställningen

Hann (stavas det med två "n"?) inte uppdatera igår, var med Lotta, sen var det iväg till droppen och kom hem sent, så jag gick och lade mig direkt. Men nu så! Sitter och redigerar lite bilder från shoppingen i Malmö... Vet inte om jag hinner visa innan Hills börjar, vi får se. Kunde inte kolla på det igår, för TV:n hackade, men idag funkar det.

Utmanad

2009-03-01 19:18:00
Jag blev utmanad av Felicia.


Regler: Det här är svårare än du tror! Kopiera detta till din blogg, utmana 5 personer och berätta det för dem. Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn! Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord! Om personen som utmanade dig har ett namn som börjar med samma ord som ditt, får du inte ge samma svar som han/hon har gjort. Du får inte heller skriva samma svar två gånger eller skriv ditt egna namn som svar. Lycka till!

1. Vad heter du? Amanda

2. Ett ord på fyra bokstäver: Amor

3. Flicknamn: Anna

4. Pojknamn: Anders

5. Yrke: Arbetsförmedlare

6. Färg: Aqua

7. Klädesplagg: Aftonklänning

8. Mat: Ansjovis

9. Sak i badrummet: Avlopp

10. Plats/Stad: Avesta

11.  En orsak att vara sen: Ansvarslös

12. Något man skriker: Akta!
 
13. Film: A walk to remember

14. Något man dricker: Alkohol

15. Band: Abba

16.  Djur: Apa

17. Gatunamn: Artellerigatan

18. Bil: Audi

19. Sång: Absolutely no decorum


Jag utmanar:
Anna, Olivia, Felicia, Evelina & Emma

Jesus Christ!!

2009-03-01 18:25:49


Gissa vem som är L-Y-C-K-L-I-G?! JAGJAGJAGJAGJAG!!!! Äntligen förfan!
Trodde inte att det kunde bli mycket bättre efter den dunderbraiga föreställningen, men ack, så fel jag hade. Vi satt näst längst fram, och platserna är så nära scenen de kan bli, så jag såg Ola väldigt bra. Lucky me! Efter frågade vi tjejerna i garderoben om det fanns möjlighet att få en liten autograf, och hon sa att endel sällde sig vid sceningången och väntade på Ola. Självklart som alltid var jag tvungen att göra det. På vägen dit träffade vi ingen mindre än Leari (basisten i The Ark) som hade spelat i orkesten, och vi fick autograf. Megaskön kille!
Sen fick vi såklart vänta ett tag på Ola, han skulle duscha och lite sådant. Men när han kom ut.... då var jag nära på att svimma kan man ju säga. Ola är bannemej den snällaste mannnen jag någonsin träffat. Åh, det var helt underbart! Det var bara jag, mamma och två andra som stod och väntade på honom, så det blev väldigt personligt möte. Jag har fortfarande inte fattat det. Det kommer nog ta ett tag att smälta det hela. Som tur var hade en annan tjej med sig kamera, vilket inte jag hade eftersom man ändå inte fick fotografera under föreställningen, så hon fotade mig och Ola. Ni får se bilden sen, om hon skickar den.

Malmö har vart helt fantastiskt underbart och jag är kär i den staden! Mer bilder på vad jag köpte och sånt kommer senare, nu ska jag äta! Puss hejdå! <3

bloglovin