Taggar Malmö!

2009-02-25 21:48:58
Imorrn tar vi tåget 6.00 från stationen. Det ska bli så sjukt kul! Vi kommer fram till Malmö vid 13-tiden, då det blir staden för vår del. På fredag blir det Jesus Christ Superstar, gissa om jag är pirrig?!



Vi ses igen på lördag. Ha det soft! Puss

Gosigt

2009-02-25 00:45:24


Min lilla gosa. Det ser så otroligt mysigt ut att ligga nerkrupen under täcket. Nej, nu ska jag verkligen sova. Gonatt!

Water

2009-02-24 23:52:31




Sitter framför tv:n och kollar på Simpsons the movie. Har sett den förr, så det är väl inte så jättekul, men jag orkar inte gå och sova... Haha.
Puss

Ytterligare renovering

2009-02-24 17:42:50
Har hållt på och finslipat hela dagen, känns det som. Puh, tror att jag äntligen blivit klar. Vad tycks?
Vad gör ni? Jag kollar på The Hills.
Puss

Mirror

2009-02-24 13:49:39




Klicka på dom för att se bättre.
Puss

Dirty

2009-02-24 11:01:01


Kanske inte i det allra renaste laget...
God morgon folk! Vaknade för ca en halvtimme sen, fast jag kunde stannat liiite längre i sängen känner jag nu, är stentrött!
Idag ska jag inte göra någonting, bara slappa. Fast jag måste ut och gå sedan. Suck.
Ha en bra dag!

Dagens

2009-02-23 10:39:50


Så jävla sämst redigering att halva sveriges befolkning dör, men skitsamma, ni fattar grejen. Han med en snabb dagens outfit. Fast nu MÅSTE jag gå. Eller snarare springa. Hejdå!

23 februari

2009-02-23 10:20:25


Har precis ätit en mycket god frukost. Jag ska snart klä på mig och gå till bussen. Ska ju till stan och kolla på lite grejer med mamma på hennes lunch.
Vad ska ni hitta på idag?
Det är helt underbart med lov! Gick upp 8.30, sköönt! Egentligen var det ju inte meningen att jag skulle bli tvungen att ställa väckarklockan, men nu blev det så.
Aja, nu ska jag som sagt klä på mig. Ha en bra dag! Puss

Night

2009-02-22 23:26:43


Bild från fikat på stan på kvällen med Filippa och Nora.

Påtal om natt, nu borde jag gå och lägga mig. Ska ta bussen någon stans vid 11-tiden imorrn för jag ska in till stan och kolla på lite grejer med mamma. Kanske inte uppdaterar på morgonen då, eftersom jag inte kommer ha några roliga bilder. Puss gonatt!

Nytt och fräscht

2009-02-22 23:15:43

Ny design! Vad tycks? Kände att det var dags för en liten uppdatering såhär, när våren börjar komma... Okej, det är typ en halvmeter snö här, men ändå.
Har inte haft tillgång till internet under helgen, eftersom jag var i Mora på 50-års kalas. Jaja, nu är jag tillbaka ialf. Dock inte med nya bilder, dum som jag är glömde jag både blixten och bords-stativet hemma hos mamma. Sånt händer. Får hämta de imorrn.
Puss!

Wayne's

2009-02-18 20:25:50


Förlåt för kass uppdatering de senaste dygnen, har haft lite mycket för mig. Var på stan lite tidigare och fikade med mina två bästa kompisar, Nora som flyttat till Norge och Filippa som bytt skola. Man ses ju inte så ofta längre, så nu var det verkligen dags.
Imorrn blir det begravning. Jag har faktiskt aldrig varit på en begravning, och det blir väl antagligen lite extra jobbigt när det är ett barn vi pratar om. Men det finns ju många kompisar och stödjer där.
Suck, vad jobbit det är när man inte vart inne på internet ett tag. jag hade 36 olästa blogginlägg på bloglovin och nu har jag 27 uppdaterade bilddagböcker. Fast jag behöver ju inte se alla, men ändå. Det blir endel. Puss

Chokladbollar

2009-02-16 15:29:32




Blev så otroligt sugen på att göra chokladbollar, så jag plockade fram grejerna och körde igång, medan jag lyssnade på Mora Träsk. Mina barndomsfavoriter. Minns hur jag ofta stod i vardagsrummet och gjorde diverse danser till alla de roliga låtarna. Min favorit var den där tiger-grejen. Hur som helst. Nu ska jag käka upp de utsökta bollarna!

Vilken är din favorit?

2009-02-15 19:40:36
Hej på er. Tänkte bara ställa er en liten fråga, som ni väldigt, väldigt gärna får svara på! Det är så att jag är medlem i en fototävling på fanglobe, och jag har lite svårt att bestämma vilken av bilderna jag ska tävla med. Så, en enkel fråga; vilken bild är bäst?






Vilken bild är snyggast?


Blir överlycklig om du vill vara med och hjälpa =) Puss

Resultatet

2009-02-15 16:18:25


Nu har jag bytt säng....grejimoj. Visst blev det mycket bättre? (se innan-bilden 2 inlägg under) Flyttade plats på sängen också. Just det, jag tog bort bokhyllan också! Fast den syns inte..  Mycket mera space. Vad tycks? =)

Gårdagens inköp

2009-02-15 10:32:36


Nagellack, H&M, 29.50 enkronor. Underbart!

Städning på g

2009-02-15 10:10:26


Så här fint har jag det på mitt rum nu..... Måste verkligen städa. Ciao!

(Förresten, ser ni vilket underbart väder det är? Fantastiskt! Solen bländar verkligen)

Filippa

2009-02-14 22:11:18






Filippa är söt <3

Living in this old town

2009-02-14 15:52:52







Bilder från idag. Svartvitt ftw

<3

2009-02-14 15:30:36
Det är ju faktiskt alla hjärtans dag idag! Det måste ju firas med lite bilder i <3-tema, eller vad tycker ni?





Snart ska jag och pappa dra till affären och köpa lite lördags-grejer (= godis, läsk etc, etc.). Ikväll är det ju mello också, det får inte missas. Vet ni vilka som ska vara med?

Kram ^^

Stan

2009-02-14 10:10:30
Snart ska jag till stan med Filippa och en feet plånbok (*not*). Får se om det blir nåt. Mat ska vi få i oss ialf. Jag är så jäkla snål, så det är tveksamt om det blir något inhandlat för min del. Ska ju spara till malmö ;)
Oj, nu måste jag rusa! Puss



*hej fjortisbild*

Fredag den trettonde

2009-02-13 23:33:00
Hej på er.
Har inte orkat med uppdatering idag, eftersom jag inte haft något att skriva om, men det kommer nog något mer imorrn ialf. Ska sova nu, eftersom jag vill vara pigg imorrn, då jag ska till stan med Filippa. Det blir myys. <3 Vi har inte vart tillsammans på stan på jättelänge. Det kan komma att bli lite flum, kan jag tänka.
Sov gott puss

Slängkyss

2009-02-12 22:15:58


Nu ska jag sätta mig ner med matten - sista sekund som alltid. Goodbye for today, härliga människor!

18:09:56

2009-02-12 18:09:56
Hejsan.
Idag var det sämsta skoldagen på veckan, vilket resulterade i att jag somnade i soffan. Åt sen lite mat och nu sitter jag här, stendöd. Det blev ganska sent i säng igår också. Och gissa vad jag ska göra nu? Gå ut och gå. Jag lovade pappa, så jag måste. Det känns himla tungt. Kolsvart är det också. Det är inga små runder vi går, heller. Runt hela området typ.. 7 km, kanske? Skitjobbigt, jag vet. Det är bara att bita ihop.


Läppbild, igen.



Kyss

Sweet lips

2009-02-11 22:16:16




Svart och vit eller färgad? Vilken bild var bäst?
Puss

Vi kallar honom Anna

2009-02-10 22:27:39


Nyrakade ben. Silverlackade naglar. Nyduschad. Nu blir det bokmys! Strax efter det jag smörjt in mig, vill säga. "Vi kallar honom Anna" av Peter Pohl var tydligen till rekommendation av min lärare. Får se hur det blir med det. Oj, vad klockan har blivit mycket! Men allt tar ju sin lilla tid.. Sov gott och dröm sött

090210

2009-02-10 07:30:31
Godmorgon på er vänner!
Idag är det tisdag, vilket innebär en tråkig skoldag med både matte och no (=hatämnen) och vi slutar 15.00. Mycket tråkigare kan det inte bli. Aja, jag överlever nog.
Har äntligen fått upp en profilbild! Hade problem med det innan, då hela menyn alltid förflyttade sig längst ner på bloggen, men nu vet jag vad problemet är och det är löst! (profilbilden är större än meny-grejen)
Nu ska jag kila, en kompis mamma kommer och hämtar upp oss och kör oss till skolan - soft!
PUSS OCH KRAM

Och vinnaren är..

2009-02-09 21:48:16
Det här glömde jag ju helt av igår! Men bättre sent än aldrig som man brukar säga.

Jag hade ju en liten "tävlingen" eller vad man nu ska kalla det förra veckan, där ni skulle rösta på eran favoritblogg.
Vinnaren som fick flest röster var...

OLIVIA!
(klicka för att komma till bloggen)

Grattis =)

Mia och Klara

2009-02-08 19:53:37
http://www.expressen.se/polopoly_fs/1.1147220!slot100slotWide75ArticleFull/3447786819.jpg
(bild från google)

Snart börjar Mia och Klara. Ska ni kolla? Det ska jag, luuuungt.

Moonlight

2009-02-08 18:22:42
Vill bara påminna er om att rösta. Det är fortfarande väldigt jämt, så komigen nu! Jag avslöjar vinnaren lite senare =)


Mitt rum

2009-02-08 15:19:02














Vad tycks hittils? Lite småändringar, som ni ser, kvar. Nu ska jag äta. Puss

00.59

2009-02-08 00:59:08
Nu ska jag sova. Kanske. Är rastlös och vill hitta på något kul, vilket kan vara lite svårt såhär efter 00.00

Får se vad det blir. Godnatt, och glöm inte rösta!!!!!

RÖSTA!

2009-02-07 21:58:32
Hello!
Har inte hunnit med datorn så mycket idag. Först gick jag på stan, sen kom pappa hit och hjälpte mig sätta upp hyllan till skrivbordet (ni får se bilder imorrn, jag lovar) och sen hade jag och mamma hemmaspa :D Såg ni mello? Tyckte inte att någon var särskilt bra, men något som förvånade mig var att Shirley Clamp kom sist :o Aja...

Nu över till det inlägget egentligen skulle handla om.. GLÖM INTE ATT RÖSTA PÅ DIN FAVORITBLOGG! Det är väldigt jämt nu, kan man ju säga - så rösta, rösta rösta! KLICKA HÄR för att komma till inlägget (eller i länken som kommer under detta inlägget).

Vinnaren får ni se imorgon! Om det blir jämt avgör jag


Puss

Sleep well

2009-02-06 23:31:03
Nu ska jag säg godnatt.. Fast jag ska inte sova, men jag ska i varje fall krypa ner. Det blir väl någotning på TV:n. Någon som vet något kul man kan kolla på?
PUSS


^ bra bok

Heart

2009-02-05 19:22:54
Hur har eran dag varit? Min har vart helt okej. Skolan var dötrist, absolut tråkigaste dagen, slutar 15.15. Men när jag kom hem började jag faktiskt komma igång med upppackningen. Jag är nästan klar med allt nu, förutom allt jag ska köpa och så ska jag ju hänga upp en hylla. Det är så himla kul att fixa och piffa lite när man fått nytt rum =) Riktigt kul.
Ialf, hade inte tänkt att bli så sen i säng idag, jag har inga läxor heller, så det känns så himla skönt =)
Puss & kram sötbarn


Pics

2009-02-04 20:10:54








1.Ny tapet 2.Matteprov imorgon, bråk *favorit* (not) 3.Lätt ny myshörna 4.Hår, dock inte lika långt som det ser ut... tyvärr

Onsdag

2009-02-04 17:20:48
Hej vänner!
Internet krånglade som sjutton igår, så jag kom inte in på blogg.se, men nu hittade vi en nätverkskabel så nu funkar det =)
Det hände en så jäkla hemsk sak i måndags.. Marcus, som gick i samma klass som mig förut dog i cancer. Vi fick reda på det i måndags förmiddag. Så himla hemskt, tänk att dö så ung. Han var verkligen en superhärlig kille och jättesnäll, gó, trevlig osv. Jag hatarhatarhatar cancer. Hela skolan har varit helt deprimerade i 3 dagar nu. Det var väldigt många som kände honom och idag var det minnesstund i kyrkan, det var jättemånga där. Man mår verkligen dåligt av det här, så därför har jag inte heller haft lust att blogga. Känner mig nere, liksom.
Måste börja läsa igenom alla blogginlägg jag missat under dessa dagar, har 33 olästa. Men det är alltid kul med bloggning! Puss

Monday morning

2009-02-02 07:23:27
God morgon! Sovit gott? Det har jag. Även fast det blev lite sent igår var jag inte sådär jättetrött när jag vaknade. Men det kommer väl lite senare på eftermiddagen. Det är så grymt skönt, för nu har jag så lång tid på mig eftersom vi har sovmorgon till 08.40. Jag ska vara hos Emilia 10 över 8 så att det är väldigt lungt. Jag tar faktiskt lite extra tid på morgonen än att sova längre, för jag älskar att ha gott om tid på mig. Hehe.
Jag hinner nog som sagt inte blogga mer idag, men vi hörs imorgon! Puss & Kram


Godnatt

2009-02-01 23:15:14
Det blev en hel del i packningen ändå. Men jag drog in på kläderna rejält! Har typ bara 7 plagg packade eller något. Bra! Dock blir väskan alltid så tung eftersom jag har min fotoskrivare med mig... Men vi överlever! (Främst med tanke på att det blir Pappa som får bära). Kommer nog hinna med ett morgoninlägg imorgon, men antagligen inte mer. Efter skolan drar jag till mamma utan grejerna, för dom kommer pappa med senare på kvällen. Det är droppen imorgon också. Kommer inte ihåg vad vi ska göra, men det blir nog kul!
OJ vad klockan är mycket! Nu måste jag verkligen hoppa i säng, annars kommer jag vakna upp som en zombie imorgon. Godnatt kära läsare :*

Paradise city

2009-02-01 22:10:54

Ikväll ska jag försöka hinna packa grejerna till mamma. Jag ska packa så lite som möjligt, eftersom jag antar att det redan är väldigt stökigt där eftersom vi just flyttat in. Det kommer bli så konstigt att bo på ett helt annat ställe nu. Imorgon bor jag någon helt annan stans. Jag har ingen nyckel dit, vilket känns toppen. (se ironin). Men jag får väl springa upp till mamma på jobbet och låna hennes. Något som är väldigt positivt med nya stället är nya tapeter och längre bussfärd. Älskar att åka buss på morgonen. Man får verkligen tid att tänka medans man lyssnar på lite härlig musik på mp3:n.
Ialf, nu måste jag börja packa så det inte blir allt för sent i säng sedan. Puss och kram sköningar

Thrill me

2009-02-01 18:16:26



Något så sjukt bra. Puss på låten

Foto

2009-02-01 17:09:11
Är det någon som har något tips om vad jag kan fotografera? Har noll ideér och är jättesugen på att fota. Jag har ett problem..

Favoritblogg?

2009-02-01 17:00:52
Nu drar jag igång en omröstning

Vi ska utsé den bästa bloggen. Vem som helst får rösta, man får rösta på vem man vill utom sig själv.
Det går till såhär att ni skickar en kommentar till detta inlägg (jag publicerar dom ej) och i slutet av veckan kommer ni få veta vem som vann.

Man får rösta på max 1 blogg per dag, även om det är olika bloggar får man bara rösta en gång.
Så, varsågod och rösta, rösta, rösta!
Allt från kända bloggar som Kenza och Stina-Lee till vanliga vardagsbloggar.
Here we go!


Söndag

2009-02-01 11:26:48


Tjenis! Har just ätit frukost och fotat lite grann (se bilden). Idag ska jag ut och gå *sucksucksuck*. Grymt trist. Ialf, hade tänkt att svänga av lite så jag slipper gå hela rundan. Nu ska jag... försöka hitta på någonting att göra. Puss o kram

bloglovin